Három képzés egyben: mit kell tudni a munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző szakról?

Három képzés egyben: mit kell tudni a munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző szakról?

2022. szeptember 27.
Három képzés egyben: mit kell tudni a munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző szakról?

Aki már dolgozott valaha munkahelyen, annak biztosan szüksége volt segítségre, amikor beteg lett, gyereket ápolt, szabadságra ment vagy más ügyes-bajos dolgot kellett intéznie. Sokan nincsenek tisztában azzal, milyen lehetőségeik vannak ilyen esetekben, milyen ellátásokra jogosult, hol és hogyan kell intéznie az ezzel kapcsolatos tennivalókat. Szerencsére nem is kell, hogy mindenki képben legyen ezekkel a dolgokkal - hiszen éppen ez a munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintézők szakmája.

Olvasási idő kb.: 5 perc

Munkaügy, bér, TB - vedd le a feladatokat mások válláról

 

De mit is csinálnak pontosan azok a kollégák, akiket megkereshetünk ügyes-bajos dolgainkkal a munkahelyünkön, és milyen tanulmányokat végeztek ehhez? Korábban, az OKJ képzési rendszerben a Bérügyintéző és a Társadalombiztosítási ügyintéző volt az a két tanfolyam, ahol az ehhez szükséges végzettséget meg lehetett szerezni, most pedig a munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző képzést érdemes választani középfokon. A két korábbi képzés összeolvadt és kibővült, így most már három különböző, de egymással összefüggő területen helyezkedhetsz el a tanfolyam elvégzése után.

Az egyik ilyen terület a vállalati humánerőforrás-menedzsment. Sokan szeretnének HR-esként dolgozni: akik szívesen foglalkoznak emberekkel és segítik őket a munka, a karrier kérdéseiben és abban, hogy a számukra legjobb pozíciót, területet sikerüljön megtalálniuk. Ehhez a munkához már az álláskeresés támogatása is hozzátartozik: részt vehetsz a toborzásban és a kiválasztásban, a céghez jelentkezők interjúin, de dolgozhatsz munkaerő-közvetítő vagy kölcsönző cégnél is. Ha egy vállalat HR-es csapatát erősíted, akkor is már a kezdetektől a munkavállalók mellett vagy: összeállítod az új kollégák céges dokumentációját, megadsz nekik minden szükséges információt a szabadságról, táppénzről, a vállalatra jellemző szokásokról, szabályokról. Később is fordulhatnak hozzád kérdésekkel, és ha úgy alakul, a kilépésben is segíted majd őket. Emellett fontos feladat még a kapcsolattartás a munkavállalók, a munkáltató és a szakszervezet között, illetve a különböző adatgyűjtési, adattovábbítási feladatok teljesítése.

A bér- és társadalombiztosítási ügyintézés hatalmas segítséget jelent mind a munkavállaló, mind a cég számára. Nem kell utánajárnia, hogy milyen ellátások illetik meg, hiszen ott vagy te a szakértelmeddel, és ellátod ezt a feladatot. Bérügyintézőként megtanulod a bérszámfejtő program használatát, és te leszel az, akinek az időben és pontosan érkező fizetésüket köszönhetik a kollégák.

Betegség, baleset, gyermekápolás vagy gyermek születése és nyugdíjba vonulás esetén pedig a társadalombiztosítási ügyintéző szaktudásodat alkalmazhatod. Ezek mind olyan érzékeny időszakok, ahol megint csak nagyon sokat jelent a támogatásod: van valaki, aki az amúgy is terhelt időszakban gondoskodik a papírmunkáról és arról, hogy az érintett megkapja a neki járó juttatásokat.

Így lehetsz te is munkaerő-gazdálkodási és TB ügyintéző

 

A munkaerő-gazdálkodási és társadalombiztosítási ügyintéző tanfolyamra való jelentkezés előfeltétele az érettségi, de mellette elvárás valamilyen előképzettség megléte is. Ez lehet korábbi OKJ-s vagy más szakmai, esetleg felsőfokú végzettség - bővebben a képzés leírásából tájékozódhatsz. Szakmai gyakorlatra is szükség van, ez más és más az előképzettségedtől függően - a pontos információkat az előbbi linken megtalálod. A képzés 240 órás, ami a gyakorlatban 6-8 hónapot jelent péntek délutáni és szombati oktatási napokkal vagy online kontaktórákkal. Jelentkezz ezen a linken, és tájékoztatunk a pontos részletekről: https://www.minerva90.hu/online-jelentkezesi-urlap/407

Ha sikeresen elvégzed a képzést, az erről szóló tanúsítvány birtokában képesítő vizsgát tehetsz egy független, akkreditált vizsgaközpontban. Ha ez is megvan, három különböző területen is elhelyezkedhetsz:

  • HR szakemberként
  • bérszámfejtőként
  • vagy társadalombiztosítási ügyintézőként.

Olyan álláslehetőséget is találhatsz, ahol mindhárom frissen szerzett szaktudásodat alkalmazhatod, de ajánljuk ezt a képzést azoknak is, akik pénzügyi területen dolgoznak, és szívesen bővítenék a tevékenységi körüket, vagy akik már dolgoznak a fenti területek valamelyikén, de fejlődni szeretnének. Olyan munkahelyeken is szükség lesz munkaerő-gazdálkodási és TB-ügyintézőkre, amelyek társadalombiztosítási kifizető helyek vagy azzá szeretnének válni, és a közszférában is gyakran keresnek ilyen szakembereket.

A lehetőségek tehát nyitva állnak előtted, már csak egy lépést kell megtenned: jelentkezz a képzésre még ma! Biztos vagyok benne, hogy az önállóságod, a precizitásod, a minőségi munkád és az, ahogy a hozzád forduló emberekkel együtt dolgozol, meghozza a gyümölcsét ezen a területen is.

A munkafeladatok talán a legtöbb nő számára ismertek: ide tartozik a kézápolás, a köröm stílusának és formájának kialakítása a vendég személyisége, kérése és persze az éppen aktuális divattrendek szerint. Manikűrösként a hozzád fordulók kezének - bőrének, körömágyának - ápolását végezheted el, míg körömdizájnerként mintákat tervezel, színeket ajánlasz, így itt igazán kiélheted az alkotói oldaladat!

A képzések pontos hosszával, árával és bármilyen más kérdéssel kapcsolatban keresd képzésszervezőinket az info@minerva90.hu e-mail címen vagy a 22 501 665-ös számon. Kövesd Facebook- és Instagram oldalainkat, ahol üzenetben is szívesen válaszolunk minden kérdésedre!